Vippie-go manneke

In onze school is iedereen VIP!

Elk kind is een unieke persoonlijkheid met eigen talenten en ambities.
Het engagement van ons team bestaat eruit door met een gerichte aanpak op maat van elke leerling het maximale  na te streven.
Wij laten onze leerlingen uitgroeien tot verdraagzame, respectvolle, positief kritische, mondige en leergierige persoonlijkheden.

Bij ons “begint” gewoon het grote verhaal.

Els Heirweg
Directeur

23Aug/17

Onze toekomstvisie: droom je mee?

Tijdens het schooljaar 2016-2017 droomden leerkrachten en leerlingen samen De DroomTrampoline. We laten het echter niet bij een droom, de komende jaren bewandelen we samen dit dromenpad.
Vanaf 1.09.2017 zetten we vooral in op differentiatie: we bieden elk kind wat het nodig heeft: extra uitleg of net extra uitdaging.
– Kleuterafdeling: onze kleuters worden 1 gezellig nest, waarbij ‘leren van elkaar’ centraal staat. Onze juffen staan samen voor de klas waardoor er meer ruimte is om samen met de kleuters spelend te leren. De overdekte speelzaal wordt deel van de klas. Deze grote ruimte geeft de kleuters meer bewegingsruimte en het materiaal om hun energie kwijt te raken.
– 1ste, 2de, 3de en 4de leerjaar: ontwikkelen van keuzekasten. In deze keuzekasten worden op een speelse manier opdrachten aangeboden om moeilijke zaken extra in te oefenen en/of extra uitdaging te bieden aan leerlingen die dit nodig hebben.
– 5de en 6de leerjaar: ook onze oudste leerlingen worden 1 gezellig nest. De klas is getransformeerd in een moderne ruimte met een digitaal bord, nieuw meubilair, … Ook hier kiezen we ervoor om 2 juffen voor de klas te zetten. Differentiatie is ook hier het sleutelwoord: 2 juffen geven de mogelijkheid om elk kind meer individuele aandacht te geven.

Geïnteresseerd? Kom gerust langs voor meer informatie of lees meer op onze website onder ‘onze visie’.

20Okt/16

One mile a day

Op donderdag 20/10/2016 gaven we het startschot van het nieuwe project
one-mile
waarvan Tia Hellebaut meter is.

Het doel van “one mile a day” is simpel:
de lange inactieve blokken op school doorbreken met een korte, maar dagelijkse bewegingsactiviteit met de volledige klas. De kinderen van de lagere school gaan samen met hun leerkracht 1 mijl (1,6 km) lopen of wandelen in de frisse buitenlucht. Nadien wordt de klasactiviteit gewoon hervat. Het project, dat in Schotland zijn oorsprong vond, heeft daar aangetoond dat de kinderen na ” de mile” de lesactiviteiten met meer energie en concentratie hervatten.

Onze leerlingen waren alvast laaiend enthousiast.

Meer info op: www.onemileaday.be

one-mile-2 one-mile-3  one-mile-5