In GO! BS De Trampoline lezen we ook buiten de voorleesweek elke week voor. Het was dus even zoeken om tijdens de voorleesweek nog extra voor te lezen. We doen het dit jaar op een andere manier: speeltijdvoorlezen. Tijdens elke speeltijd leest de directie voor uit een boek. De kinderen kiezen zelf of ze willen voorgelezen worden of liever spelen. De opkomst was erg groot: elke voorleessessie zit aan zijn maximum aantal deelnemers. Elke speeltijd zoeken we een knus hoekje uit met sfeerverlichting, zachte kussens én een goed boek. De kinderen zijn erg enthousiast en vragen om ook buiten de voorleesweek speeltijdvoorlezen te organiseren.

Ons kleuternest
In de kleuterklas gaat de directeur ook voorlezen, maar binnen de lestijden. Vooral dit boek was erg populair:
92000000155114941
Het stopte echter niet bij de directeur, ook (groot)ouders kwamen voorlezen in de kleuterklas:
23659492_1437660506348902_4977388710219307758_n

Het 1ste en 2de leerjaar
Bibliotheek Herzele doet ook mee aan de voorleesweek. Zij organiseren voorleessessies voor het 1ste en 2de leerjaar. Uiteraard nemen wij daaraan deel.

Het 5de en 6de leerjaar
Schrijfster Nathalie Stroobant uit Balegem bezocht de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar. Zij stelde er haar eerst boek,  De bijzondere uitvinding van Boris Bord, voor. Een origineel en humoristisch fictieboek dat haar twaalfjarige zoon voorzag van illustraties. De leerlingen waren zo geboeid door de fantastische voorstelling dat de vragenronde heel lang uitliep.
Voorleesweek L6