Week van de vrijwilliger

Wij krijgen als school veel hulp van ons enthousiast team van vrijwilligers: onze ouderraad, leesouders, verkeersouders, … Voor alle hulp, klein of groot, zijn we heel dankbaar. We tonen dit dan ook graag tijdens de ‘week van de vrijwilliger’ met een kleine attentie voor alle helpende handen.

Week tegen pesten: STIP IT

Gedurende 1 week wordt er in GO! BS De Trampoline volop op de handen geschreven. GO! BS De Trampoline gaat in op de oproep van : alle leerlingen onderteken het ‘Manipest’ tegen pesten en zetten dit extra in de verf door 4 stippen op de hand te tekenen:

Kleuteryoga in GO! BS De Trampoline

Yogalessen zijn geen uitzondering meer, ook niet voor kinderen. Toch vindt yoga niet gemakkelijk een plaats in het onderwijs. GO! BS De Trampoline brengt hier verandering in.

Op wekelijkse basis verwent yogajuf Ann de kleuters met een leuke en ontspannende les. GO! BS De Trampoline kiest voor yoga omdat het niet alleen leuk is maar ook héél gezond voor lichaam en geest. Yoga helpt de kinderen te ontspannen, prikkels te verwerken en bevordert de concentratie. De yogahoudingen leren kinderen op een speelse manier vertrouwd te raken met hun lichaam.

Heerlijk voor de kinderen en uniek in Herzele en wijde omgeving.

Frans en Engels vanaf de 3de kleuterklas

In GO! BS De Trampoline zetten we in op talen. Vanaf de 3de kleuterklas krijgen onze leerlingen wekelijks een les Frans én Engels. Tijdens deze lessen komen de kinderen in contact met deze talen op een speelse manier. Hiermee geven we hen een voorsprong voordat er gestart wordt met het échte aanleren van de talen.

Met fluo op straat

Verkeersveiligheid is op GO! BS De Trampoline belangrijk.

Er is weer een donkere periode gestart waarbij de leerlingen zich ‘s morgens en
‘s avonds in het donker verplaatsen. Het dragen van fluorescerende kledij is belangrijk voor hun zichtbaarheid in het verkeer.

De acties “Helm op, fluo top’ en ‘Flits’ helpen ons daarbij.

Op donderdagochtend 20 december hielden we met de volledige school een ‘fluowandeling”. We maakten met alle leerlingen een wandeling en ‘lichten op’ in het verkeer. De leerlingen en (begeleiders) lieten zich gaan met fluokledij, lichtjes,… Ook ouders en grootouders namen deel aan deze wandeling.